søndag 18. januar 2009

Godt nytt år 1

Godt nytt år alle sammen:)

Jeg har hatt en fin fin jul. Fått alt jeg ønsket meg. Kvelder rundt bålet, mange kvelder rundt bålet, bakepapir, og bøker:) + masse annet. Best var selvfølgelig besøket, Birte og Mette. Vi har kost oss i en måned. En måned som gikk veldig fort.

Første uka var det juleavslutning her ved NCS. Det fikk de med seg. Julespill i friluft, festmiddag og juletregang. Julestemninga var der da, tror jeg, men den forsvant vel litt da vi 19.des dro til Zanzibar. Planen var egenlig å reise på biltur i Tanzania, men etterhvert som turen nærmet seg, og mindre og mindre var planlagt, så var det ganske så fristenden og bare sette seg på et fly, og lande på ei hvit finkornet strand på Zanzibar... Etter å ha sjekket alle kontorer, så ble det til det. Zanzibar. Og kvelden før vi dro fant vi sannelig et sted å bo også:)

Stedet var nydelig. På Nord-øst kysten. Med fine rom, stor veranda, aircondition, fint basseng... God plass for avslapping, og kroppsbrenning... En dag i sola, og alle sleit vel litt... Lett lyserøde... Derfor, snorkling andre dagen. Ikke helt det store snorkelopplevelsen, men deilig med en dag på og uti sjøen. Birte begynte desverre å bli dårlig denne dagen. Vi var veldig glade for airocondition da hun ble liggende. For det ble hun. Neste dag da vi, Mette, Silje og jeg, dro til byen (fortstatt litt solbrente:), ble Birte liggende på rommet. Vi andre koste oss i Stonetown, med handling og cafeer... høye hus med smale gater som går på kryss og tvers.Tror ikke Kristian 4. har vært med på å bygge denne byen. Rart hvordan en hel dag bare kan forsvinne når en labber rundt i en by.

Stedet vi bodde på hadde en ok restaurant, men vi hadde lyst å prøve noe annet, så andre kvelden tok vi oss en tur nedover stranda. VI gikk og gikk. Under en fantastisk stjernehimmel. Kunne bare ha gått og gått, hadde det ikke vært for at vi begynte å bli ganske sultne og tørste etterhvert. Ingen restauranter... Vi snudde, og bestemte oss for å prøve oss på det flotte hotellet som lå rett ved siden av oss. Det så egenlig litt for fint ut for oss, men vi trasket inn, svette og tørste, og ble tatt i mot med åpne armer. Jo da, vi kunne bare betale dagen etter, og vi skulle få litt billigere middag... Tre retters middag god servise, virkelig et flott sted. Men litt for dyrt for oss å bo der. Vel, det trodde vi, men for å gjøre en lang historie kort, så endte vi opp der de to siste nettene på Zanzibar. Jeg tror ingen av oss har vært på et sånn flott sted før, så vi nøt det.