mandag 20. juli 2009

Etiopia, Nairobi- Addis Ababa

Det tok meg noen dager å komme til Addis Ababa, hvor jeg skulle treffe Astrid Yri. Turen fra Nairobi til Etiopia går gjennom fjelllandskap og semiørken. Fasinerende og flott. Startet turen sammen med familien Mjølhus, og vi hadde en flott tur fra Nairobi til Marsabit(Kenya) til Javello(Etiopia) og så til Langano.


I Langano traff vi familien Kiplesund, og vi bodde sammen med de i to netter på et feriested ved innsjøen. Madagen dro vi inn til Wondo Genet, et sted med varme kilder. Deilig varmt vann rett fra undergrunden:)




Tirsdagen dro jeg videre til Addis Ababa med buss... Helt grei tur, etter å ha sittet litt på en pute med ryggen mot frontruta, fikk jeg meg vindusplassen bak sjåføren... Fine veier og billig reisemåte. Ca 25 kroner for en fire-fem timers busstur.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hadde de sikkerhetssele i frontruta?

Marianne sa...

Ja, jeg tror det var der jeg hadde stoppa der dersom vi hadde bråstoppa...