søndag 21. september 2008

Enda en helg ved Lake Naivasha

Nå sitter jeg i sofaen etter nok en deilig helg. Lørdag dro KaSy, Anne-Hjørdis, Silje, Ann Jorid og meg av gårde for å hente Ingrid som hadde vært i Tanzania. Hun visste ikke at hun da skulle ha en natt på lodge før hun kom seg hjem til 2A... Forige helg var det camping, denne helgen ble det lodge, luksus altså. Begge deler er bare fantastisk synes jeg. Det å lage mat på bål, sitte rundt flammene og våkne til "Afrika" lyder har sin sjarm. Lodge, med gode senger, deilig mat og basseng!!! har også sitt. Lodgen vi var på var virkelig fin, og dyrene gresset i hagen. Vannbukk og sjiraff. Sjiraffen laffen spiste også av buskene ved bassenget, ganske eksotisk. På kvelden måtte vi ha vakt med oss når vi skulle gå til hytten,. Flotdhestene gresset også i hagen, og her var det ikke strømgjerde. I dag har vi bare ligget ved bassenget. Ingen safari, eller, det var jo på en måte det da med disse dyrene rundt oss, og ingen fjelltur. Bare latskap:)

I kveld føler jeg meg skikkelig uthvilt!

Denne uka er det studieuke for elevene. Det betyr at de er hjemme og jobber med ting og tang, og vi lærerene er i Nairobi og jobber med ting og tang. Vi skal faktisk planlegge jul... Vet det er tidlig, men det er nå vi kan gjøre det. Torsdag ettermiddag reiser jeg til Arusha for å revidere igjen.

Ha en fin uke dere... Legg igjen en kommentar... Det er alltid så gøy:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så kjekt å lese..! Godt å øre at du har det bra:-) Klem fra Berit

ingunn sa...

Hei Mari.

Må innrømme at jeg ikke har lest de siste innleggene dine, følger ikke med.... Kjempe gøy å lese. Det er så mye å oppleve i Afrika. :)

Savner dere masse. Stor klem.

Unknown sa...

Jeg gleder meg masse til å bli med på de herlige og nydelige turene dere har rundt om i Kenya og Tanzania:)
Godt du skriver litt igjen:)
Masse hilsner fra Danmark

Astrid Yri sa...

Så kjekt med en oppdatering! Lenge siden jeg har vært inne på bloggsidene nå! Hvilken lodge var dere på? Høres deilig ut! Sikkert ikke samme standard på de selvbetjente hyttene jeg planlegger å besøke på fjellet til helga... Men herlig med høstferie!

Anonym sa...

Det er herlig aa kunne lese om Afrika, ma innrömme at jeg savner Afrika nogen ganger.
Hils til alle kjennt.
Klemm og snö fra Island
Salome